بانک کشاورزی

تاریخ: 25 آبان 1393

برگزاری همایش منطقه ای وصول مطالبات مدیریت های شمالغرب بانک کشاورزی

همایش منطقه ای وصول مطالبات مدیریت های شمالغرب کشور با حضور دکتر شاهوردی  مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات، روسای ادارات کل وصول مطالبات ،حراست کل ، مشتریان اعتباری، نظارت بر طرح‌ها وعملیات اعتباری همچنین  مدیران ستادی ، مدیران گروه اعتبارات و وصول مطالبات و کارشناس مسئولان وصول و حقوقی استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان ، زنجان ، کردستان در تبریز  برگزارشد. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی،در این همایش دکتر شاهوردی طی سخنانی ضمن تبیین و تشریح کلی مسائل پیش روی حوزه اعتبارات و وصول مطالبات این بانک گفت: اقدامات انجام شده در سال 92 منجر به تک رقمی شدن ریسک اعتباری و رسیدن آن به رقم 8.9  و همچنین کاهش مانده غیر جاری در اکثر  استان‌ها شد.
وی استفاده از خط مشی وصولی و بند (د )تبصره 11و ماده  11آیین نامه وصول مطالبات مشکوک الوصول و معوق موسسات اعتباری  را برای تعیین تکلیف پرونده های بدهی بسیارراهگشا دانست و اظهار امیدواری کرد: در چند ماه باقی مانده تا پایان سال تمام مدیریت ها و شعب  با عزم و جزم جدی و اهتمام مضاعف بتوانند همانند گذشته میثاق نامه تعهد شده را برای کاهش ریسک اعتباری و مانده مطالبات طبقه غیر جاری را اجرایی کنند. 
مهدی بصیرت رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرا به عنوان دیگر سخنران این هماش گفت:طی سال جاری این اداره کل با تغییر سیاست به جای پرداختن به رئوس و مفاهیم کلی، اصول کار را پرونده محور و شعبه محور  قرار داده به طوریکه در این راستا  با تشکیل دادن همایش های متعدد منطقه ای وصول مطالبات  در 11 استان کشور با حضور بیش از بر یکصدو سی شعبه ، پرونده های معوق و مشکوک الوصول بیشتر از پانصد میلیون هر استان به صورت انفرادی  باز خوانی و بررسی شده است .
وی به موضوع تشکیل صندوق  مشتریان خوش حساب که اقساط خود را به موقع پرداختند و تحقق 98 درصدی  B.P  اشاره کرد و  افزود: با توجه به تحقق ریسک تک رقمی در پایان سال 92 انتظار می رود روسای شعب تلاش ویژه ای را در حوزه وصول مطالبات به کار ببندند و ضمن افزایش قدر مطلق وصولی و کنترل مانده مطالبات، مانع افزایش مطالبات از طبقه غیر جاری شوند.
بصیرت در ادامه، به بررسی وضعیت شش استان در شاخص های وصولی به پایان شهریور ماه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل و پایان سال 92  همچنین وضعیت شعب عضو دویست شعبه کشوری و بررسی جایگاه و رتبه اکتسابی شعب مذکور  با بیشترین مانده مطالبات پرداخت و تجدید نظر همکاران در روش های قهری برای طلب دین و جایگزینی و تغییر روش های جدید  را خواستار شد و  تعامل با مشتری برای  تعیین تکلیف بدهی را بسیار راهگشا و ضروری دانست.
   در ادامه، رئیس اداره کل حراست و مشاور مدیرعامل بانک نیز در سخنان خود  با اشاره به اهمیت وصول مطالبات و  ضرورت توجه به وصول و افزایش مطالبات طبقه غیر جاری و تبعات منفی آن بر بانک و اقتصاد کشور،پیگیری را  پایه اساسی  امر وصول مطالبات دانست. 
منوچهر رافعی دهکردی رئیس اداره کل نظارت بر طرح ها و عملیات اعتباری به بحث و گفت وگو درباره طرح های راکد و نیمه تمام پرداخت و  نظارت قبل و بعد از بهره برداری طرح ها توسط تیم های کارشناسی را ضروری دانست.
وی  دلیل وجود طرح های راکد و نیمه تمام را  نبود برآوردهای واقعی کارشناسی دانست که در این باره باید نهایت دقت انجام گیرد که در آینده با چنین طرح هایی مواجه نشویم .
 درخاتمه همایش محمد حسن مریخی رئیس اداره کل  مشتریان اعتباری درباره  شناسنامه های صندوق توسعه ملی و نحوه تکمیل آن و اینکه نیازمند نهایت دقت مدیریت هاست مطالبی را بیان کرد.
در قسمت دوم همایش، شرکت کنندگان در همایش با حضور در سه کارگروه مجزا  و باهدایت کارشناسان اعزامی اداره کل وصول مطالبات و اجرا  به بحث وتبادل نظر پیرامون وصول مطالبات پرداختند.